Burger z indyka z warzywami

Burger z indyka z warzywami

Drobiowe burgery to dobra alternatywa dla tłustych kotletów wieprzowych. Zastąpienie jogurtem tradycyjnego sosu na bazie majonezu nie tylko obniża kaloryczność dania, lecz także redukuje w nim zawartość tłuszczu.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 322 kcal

Składniki na 4 porcje:

Burgery:
» 500 g mielonego mięsa z piersi indyka
» 1 mały jogurt naturalny (150 g)
» 1 łyżeczka ostrej papryki
» 1/2 łyżeczki suszonego oregano
» pieprz do smaku
» 1 cukinia (600 g)
» 10 pieczarek (200 g)
» 1 łyżka margaryny Optima Cardio (20 g)
» 1/2 pęczka natki pietruszki
» świeże oregano
» świeża bazylia
» 1 ząbek czosnku
» garść roszponki (40 g)
» garść kiełków słonecznika (15 g)
» 4 bułki razowe lub graham (240 g)

Przygotowanie:

Mięso umieść w misce, dodaj 1/3 jogurtu, ostrą paprykę, oregano, dopraw pieprzem. Masę wyrób, uformuj kotlety
(najlepiej dłońmi natłuszczonymi olejem rzepakowym). Kotlety ułóż na rozgrzanej patelni grillowej, upiecz z obu stron.
Cukinię potnij obieraczką do warzyw w cienkie wstążki, pieczarki przekrój na pół. Na patelni rozgrzej połowę margaryny Optima Cardio, wrzuć cukinię, duś minutę. Na pozostałej margarynie uduś pieczarki. Resztę jogurtu naturalnego wymieszaj z posiekanymi ziołami, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, dopraw do smaku pieprzem.

Podanie:

Bułki razowe przekrój na pół, nałóż burgery oraz cukinię i pieczarki. Posyp roszponką oraz kiełkami słonecznika. Wszystko polej przygotowanym sosem jogurtowo-ziołowym.

Życzymy smacznego!

Autorzy przepisu: Katarzyna Bartoszewska i Tomasz Poneta, plateofjoy.blogspot.com