Roladki z piersi kurczaka z sałatką

Roladki z piersi kurczaka z sałatką

Miks świeżych warzyw zawiera wiele związków o działaniu antyoksydacyjnym, witamin i składników mineralnych, które stanowią niezbędny element prozdrowotnego menu. Ich odpowiednio duża dzienna dawka chroni przed rozwojem tzw. chorób cywilizacyjnych.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 260 kcal

Składniki na 4 porcje

Roladki z kurczaka

» 2 fi lety z piersi kurczaka (500 g)

» 2 łyżki domowej jarzynki (20 g)

» 1/2 łyżeczki pieprzu

» 2 łyżki margaryny Optima Cardio (40 g)

» 2 łyżki domowej musztardy (20 g)

» 100 g chudego twarogu

» 1 pęczek szczypiorku

» 1 ząbek czosnku

» garść liści szpinaku (25 g)

Sałatka

» 1/3 główki sałaty lodowej (120 g)

» 2 kolorowe papryki (250 g)

» 1 cukinia (100 g)

» 150 g pomidorków koktajlowych

» 2 garście szpinaku (50 g)

» 2 łyżki oleju rzepakowego (10 g)

» 1/4 szklanki wody

» 1 łyżka soku z cytryny

» 1/2 łyżeczki musztardy

» 1 ząbek czosnku

» 1/2 łyżeczki pieprzu

» 4 liście bazylii

Przygotowanie

Roladki

Oczyszczone piersi kurczaka umieść pomiędzy dwoma arkuszami folii spożywczej, rozbij na szerokie, cienkie płaty. Posyp z obu stron jarzynką
i świeżo zmielonym pieprzem, odstaw na 2 godziny.

Twaróg wymieszaj z posiekanym szczypiorkiem oraz rozgniecionym ząbkiem czosnku. Filety posmaruj margaryną Optima Cardio i musztardą, nałóż umyte liście szpinaku oraz twaróg. Mięso ciasno zwiń, owiń folią spożywczą. Zagotuj 1 l wody, włóż roladki, gotuj 20–25 minut na minimalnym ogniu. Wyjmij mięso, przestudź, odwiń z folii, pokrój na plastry.

Sałatka

Sałatę lodową porwij na kawałki, włóż do miski. Liście bazylii posiekaj. Paprykę, cukinię oraz pomidorki pokrój na niewielkie kawałki, połącz
z sałatą i umytymi liśćmi szpinaku. W szklance wymieszaj olej rzepakowy, wodę, sok z cytryny, musztardę, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz
świeżo zmielony pieprz. Na koniec dodaj posiekane liście bazylii. Sałatkę polej sosem, starannie wymieszaj.

Podanie

Porcje sałatki nałóż na talerze, na niej umieść plasterki rolady.

Smacznego!

Autorka przepisu: Bernadeta Jarnot-Manecka, mojkulinarnypamietnik.blogspot.com