Krem pietruszkowo-jabłkowy z czosnkowymi grzankami

Krem pietruszkowo-jabłkowy z czosnkowymi grzankami

 

Nietypowa kompozycja smaków i aromatów. Dodatek jogurtu zamiast śmietany to doskonały pomysł na obniżenie wartości kalorycznej dania. Mięta, kolendra, imbir i rozmaryn nadają zupie oryginalny charakter, eliminują z niej sól oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

 

ZUPA

Wartość kaloryczna 1 porcji: 260 kcal

Składniki na 4 porcje

Zupa

» 4 średnie pietruszki (375 g)

» 1 duże jabłko (175 g)

» 1 średni ziemniak (100 g)

» kawałek korzenia imbiru (ok. 4 cm)

» 4 łyżeczki margaryny Optima Cardio (24 g)

» 1 łyżka posiekanej natki pietruszki

» 1/2 szklanki soku jabłkowego (125 g)

» 1 i 1/2 l niesłonego wywaru drobiowego

» mieloa kolendra

» gałka muszkatołowa» 2 łyżki oliwy extra virgin (20 g)

» 1 łyżka posiekanej mięty

» 4 łyżki jogurtu greckiego 0% (80 g)

Grzanki

» 2 ząbki czosnku

» 8 kromek żytniej bagietki (80 g)

» 1 gałązka rozmarynu

» 2 łyżki oliwy (20 g)

Przygotowanie

Zupa

Pietruszkę, jabłko, ziemniak i imbir obierz, pokrój na małe kawałki.
W garnku rozgrzej margarynę Optima Cardio, dodaj pokrojone warzywa oraz natkę. Podlej sokiem jabłkowym, duś ok. 15 minut pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając. Wlej połowę wywaru, gotuj kolejne 15 minut. Kiedy warzywa będą miękkie, zmiksuj zupę na gładki krem. Następnie wlej jeszcze tyle wywaru, aby zupa miała właściwą gęstość. Dopraw do smaku kolendrą i gałką muszkatołową.

Grzanki

Czosnek obierz, pokrój w plasterki. Na kromkach bagietki ułoż po
2–3 plasterki czosnku oraz po kilka igiełek rozmarynu. Skrop oliwą, wstaw do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180°C. Piecz ok. 10 minut, aż grzanki ładnie się zrumienią.

Podanie

Wymieszaj oliwę z posiekaną miętą. Zupę nalej na talarze, udekoruj kleksami miętowej oliwy i jogurtu greckiego. Serwuj z grzankami.

Smacznego!

Autorka przepisu: Alicja Świtaj, bazyliaczywanilia.blogspot.com