Domowa granola z jogurtem i owocami sezonowymi

Domowa granola z jogurtem i owocami sezonowymi

Granola, czyli mieszanka płatków zbożowych, pestek i orzechów, to dobry pomysł na śniadanie. Jest bogata w błonnik pokarmowy, a także witaminy z grupy B, wapń, magnez oraz żelazo. Dodane do deseru owoce sezonowe to dodatkowe źródło witamin i antyoksydantów.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 265 kcal

Składniki na 12 porcji (po 30 g)

» 3 łyżki miodu (75 g)
» 2 i 1/2 łyżki margaryny Optima Cardio (50 g)
» 1 szklanka płatków owsianych górskich (120 g)
» 6 czubatych łyżek otrębów owsianych (30 g)
» 1 szklanka ryżu preparowanego (20 g)
» 3 łyżki migdałów (45 g)
» 4 łyżki pestek dyni (40 g)
» 4 łyżki pestek słonecznika (40 g)
» 4 łyżki siemienia lnianego (40 g)
» 5 łyżek owoców goji (40 g)

Do podania:
» 1 kubek jogurtu naturalnego (150 g)
» 1 porcja domowej granoli (30 g)
» garść sezonowych owoców (50 g), np. truskawki, maliny, jagody, pokrojone w kostkę jabłka, brzoskwinie itp.

Przygotowanie

Domowa granola

Podgrzej miód i margarynę Optima Cardio. Mieszaj, aż składniki się stopią. W dużej misce połącz wszystkie pozostałe składniki z wyjątkiem owoców goji. Wlej miód z margaryną, dokładnie wymieszaj. Masę wyłóż na płaską blaszkę wyścieloną papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do temperatury 160°C (z termoobiegiem) lub 180°C (bez tej funkcji). Piecz ok. 20 minut, dwu- lub trzykrotnie mieszając. Granolę wyciągnij z piekarnika, ostudź. Połącz z owocami goji, przesyp do pojemnika, szczelnie zamknij. Przechowuj nie dłużej niż miesiąc w temperaturze pokojowej.

Podanie

Schłodzony jogurt nałoż do miseczki, dodaj domową granolę i pokrojone owoce. Zaraz podawaj.

Smacznego!

Edyta Kusińska, madameedith.blogspot.com