Lekka moussaka, czyli zapiekanka z bakłażana i soczewicy

Lekka moussaka, czyli zapiekanka z bakłażana i soczewicy

Soczewica to cenne źródło składników mineralnych ważnych dla prawidłowej pracy naszego organizmu, takich jak: magnez, żelazo, cynk oraz mangan. Dodatkowo soczewica zawiera dużo witamin B1, B2 i B6, a także kwasu foliowego.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 438 kcal

Składniki na 3 porcje:

» 1 szklanka czarnej lub zielonej soczewicy (200 g)
» 1 bakłażan (250 g)
» 2 łyżki oliwy (20 g)
» 4 pomidory (800 g)
» 1/2 łyżeczki cynamonu
» ostra papryka
» 3 ząbki czosnku
» 1 łyżeczka suszonego oregano
» 1 łyżka octu winnego
» 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
» 1 łyżka margaryny Optima Cardio (20 g)
» 2 białka (60 g)
» 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej (40

 

Przygotowanie:

W garnku zagotuj 1,5 szklanki wody. Soczewicę przepłucz na sicie o gęstych oczkach, wrzuć do wrzątku. Gotuj na małym ogniu pod przykryciem ok. 20 minut, aż soczewica zmięknie. Bakłażan pokrój w plastry o grubości ok. 5 mm, każdy skrop oliwą. Pomidory sparz, zahartuj w zimnej wodzie, obierz ze skórki. Dwa z nich pokrój w plasterki, a pozostałe w drobną kostkę.

Ugotowaną soczewicę wymieszaj z cynamonem, szczyptą papryki, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, oregano, octem, natką, margaryną Optima Cardio oraz pokrojonym w kostkę pomidorem. Bakłażan podziel na trzy części, pomidory na dwie. W naczyniu żaroodpornym ułóż warstwę plastrów bakłażana, tak by przykrywały dno. Następnie umieść kilka plastrów pomidora, przykryj połową przyprawionej soczewicy. Nałóż kolejną warstwę bakłażana, pomidorów oraz resztę soczewicy. Zakończ trzecią warstwą bakłażana. Białka ubij na sztywno, dodaj mąkę i szczyptę gałki muszkatołowej, delikatnie wymieszaj. Pianę wyłóż na wierzch zapiekanki. Naczynie ustaw na najniższym ruszcie piekarnika rozgrzanego do temperatury 180°C, piecz 40 minut.

Autor: Kamila Grotowska, vegazone.blox.pl