Pełnoziarniste minipizze z warzywami

Pełnoziarniste minipizze z warzywami

Pizza może być zdrowa! Razowy spód dostarczy błonnika pokarmowego, a duża ilość pomidorów (świeżych i z koncentratu) stanowi istną bombę potasową – pierwiastek ten sprzyja utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Dodatki warzywne są źródłem antyoksydantów – nie tylko likopenu z pomidorów, lecz także witaminy C, cynku oraz selenu z brokuła i kolorowej papryki.

Wartość kaloryczna 1 porcji: 405 kcal

Składniki na 4 porcje

» 1 saszetka drożdży instant (7 g)

» 1 łyżeczka cukru (5 g)

» 1 szklanka ciepłej wody (250 ml)

» 2 i 1/2 szklanki pełnoziarnistej mąki pszennej (425 g)

» 1 łyżka margaryny Optima Cardio (20 g)

» 2 pomidory (300 g)

» 1 łyżka koncentratu pomidorowego (25 g)

» suszone oregano

» 1/2 brokuła (200 g)

» 2 małe cebule (100 g)

» 12 pomidorków koktajlowych (200 g)

» 1/4 żółtej papryki (30 g)

» 1/4 czerwonej papryki (30 g)

Przygotowanie

Do małej miski lub kubka wsyp drożdże instant oraz cukier. Zalej ciepłą wodą, odstaw na 5 minut. Na stolnicę wysyp mąkę. Pośrodku zrób wgłębienie,
wlej zaczyn z drożdży, dodaj stopioną margarynę, wyrób elastyczne ciasto. Przykryj ściereczką, odstaw na 40 minut do wyrośnięcia.

Pomidory sparz, zahartuj zimną wodą, obierz ze skórki. Pokrój, wrzuć do blendera, zmiksuj. Dodaj koncentrat pomidorowy oraz oregano, ponownie
zmiksuj.

Brokuł podziel na różyczki. Cebulę pokrój w piórka, papryki na mniejsze kawałki, a pomidorki koktajlowe przetnij na pół.

Ciasto drożdżowe podziel na 4 części, rozwałkuj. Każdy placek posmaruj sosem pomidorowym, ułóż warzywa. Piecz 15–20 minut w piekarniku
rozgrzanym do temperatury 190°C.

Smacznego!

Autorka przepisu: Ewelina Kittner, anyzkowo.blogspot.com