Postaw na błonnik i antyoksydanty!

Postaw na błonnik i antyoksydanty!

Warzywa i owoce dostarczają nie tylko błonnika, ale również witamin i związków mineralnych niezbędnych dla prawidłowej pracy serca.

W których produktach jest najwięcej błonnika

Błonnik pokarmowy pełni ważne funkcje w organizmie. Jedną z nich jest zdolność do wiązania cholesterolu. Dieta zawierająca produkty bogate w błonnik rozpuszczalny, takie jak płatki i otręby owsiane, porzeczki, agrest czy jabłka, może obniżać cholesterol we krwi.

Zadbaj o to, by w twoim codziennym menu nie brakowało bogatych w błonnik pełnoziarnistych przetworów zbożowych (pieczywa, płatków, kasz, mąk i makaronów razowych), a także warzyw i owoców.

Warzywa i owoce dostarczają nie tylko błonnika, ale również witamin i związków mineralnych niezbędnych dla prawidłowej pracy serca. Zawarte w nich substancje przeciwutleniające neutralizują niekorzystne działanie wolnych rodników, które przyczyniać się mogą do rozwoju miażdżycy. Tym samym dieta bogata w różnorodne warzywa i owoce jest doskonałym naturalnym czynnikiem zmniejszającym ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Nie zapominaj o co najmniej 5 porcjach warzyw i owoców każdego dnia!

Dodatkowo polecamy artykuł: Produkty pełnoziarniste to najlepszy przyjaciel zdrowego serca

Artykuł konsultowany przez mgr Jadwigę Przybyłowską

Mgr Jadwiga Przybyłowska, absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka  na  SGGW w Warszawie, członkini Polskiego Towarzystwa Dietetyki. Przez kilkanaście zdobywała doświadczenie zawodowe jako Ekspert ds. Żywienia i Komunikacji  Prozdrowotnej, koordynując i tworząc projekty nagłaśniające w mediach i środowiskach opiniotwórczych  zdrowy styl życia i odżywiania.  Przez ostatnich siedem lat współpracuje z Oxford Biomedical Technologies z US laboratorium ISO-LAB w Warszawie.